2008-12-11

Jõulukurbus

Eile olin väga kurb, sest avastasin üsna mitme lapse puhul, et lugemispäevikusse pole ühtegi juturaamatut sisse kantud. Ma küll lugesin Kreutzwaldi muinasjutte lastele koolis ette, aga selge see, et ettelugemisest ei piisa. Kõik eesti keele iseseisvad tööd on koostatud lähtudes loetust arusaamisest, info leidmisest antud tekstist. Lapse sõnavara areneb raamatuid lugedes, ta hakkab paremini loetust aru saama. Raamatuid lugedes arenevad ka õigekirjaoskused, fantaasia, püsivus, kohusetunne. Laps saab positiivseid emotsioone, lugemiselamusi. Loomulikult on ka kergem õpitut omandada, kui on omandatud funktsionaalse lugemise oskus. Palun, kallid emad-isad, pöörake lapse lugemisharjumuste kujundamisele enam tähelepanu.
Eelmisel aastal kontrollisin igal nädalal korra, mida keegi loeb ja mitmendal leheküljel on. Hakkan seda jälle uuest aastast tegema, sest usalda, aga kontrolli . Kodudes tuleb motiveerida ja kui muu ei aita, siis sundida lugema. Üldine õpiedukus oleneb väga palju lugemisoskusest (matemaatika tekstülesanded, loodusõpetus, inimeseõpetus, eesti keel, võõrkeel). Loodetavasti loeb seda kirja ka jõuluvana ja toob ehk kingikotiski raamatuid. Kole oleks, kui jõuluvana ei oskaks lugeda. Kuidas siis laste jõulusoovid täituksid? Võtkem eeskuju jõuluvanast ja päkapikkudest, kes oskavad väga paljusid keeli hästi lugeda.

Kommentaare ei ole: