2007-02-05

Mõned teated ja tähelepanekud

Esmaspäeval tööd ei tee, ütles rott Ruudi salmike. Loodetavasti ei võtnud keegi seda tõena.
Koolitarkused lähevad samm-sammult raskemaks ja nende omandamine nõuab suuremat tähelepanu. Nädalavahetusel parandasin matemaatika tööd nr 10 ja avastasin rea lapsi, kes ei suuda kaasa mõelda ja tähele panna või siis vajavad rohkem harjutamist ja treeningut. Nüüd tuleb üha enam esile ka raamatute lugemise tähtsus. Raamatute lugemine aitab loetust aru saada, laiendab laste sõnavara ja aitab õigekirjale kaasa.
Täna alustasime lugemispäeviku täitmist. Lugesin lastele ette Lehte Hainsalu raamatu "10 kooki". Seejärel kirjutasime autori nime ja raamatu pealkirja A4 lehele ning laps joonistab raamatu sisule vastava pildi. Järgmiseks esmaspäevaks tuleb osta kiirköitja ja esimene leht vahele panna ning õpetajale näha tuua. Edaspidi hakkabki õpilane kõiki loetud raamatuid lugemispäevikusse kandma(autor, pealkiri, pilt). Joonistusploki lehed on liiga paksud. Miks kiirköitja? Seepärast, et siis saab õpilane ühe autori raamatud järjestikku panna või leides mõne lastekirjaniku kohta huvitava artikli ajalehest või internetist, panna tema kirjutatud raamatututvustuse juurde. Lugemispäevikut saab nii 4 aastat edukalt pidada.
Täna loetud raamatus oli hästi palju huvitavaid sõnu: kottlohinal, tuvihall, tõngus, sõitlema, pruukost, klantsima jne. See raamat on lahe raamat, mis räägib lahkest ja heasüdamlikust Tiiust.
Käekiri peab olema korralik. Kodus tasub tähelepanu pöörata ka kirjutamisasendile, vasak käsi hoiab ikka vihikut, mitte ei toeta pead. Selg olgu sirge.

9. veebruaril on Lembit Saarsalu ja Olav Ehala meie koolis lapsi muusikaliselt harimas.

Kommentaare ei ole: