2010-03-18

Tihe tööpäev

Täna oli väga tihe ja väsitav tööpäev, mis venis päris pikaks. Miks? Lapsed ei osanud oma aega ja töid planeerida. Millegipärast arvas valdav enamus, et õpetaja suudab peaaegu terve klassi ühe päevaga ära kuulata: lapsel tuli jutustada muinasjuttu "Ahjualune" ja loetud raamatut. Kui keegi arvas, et õpetaja teeb allahindlust ja laseb viimasel päeval kergemalt läbi, siis see eksis. "Ahjualuse" on kirjutanud J. Kunder ja seda juttu ma kuulda tahtsingi, kuigi mõni laps tahtis mulle oma versiooni ahjualusest jutustada. Mul oli muinasjutt olemas ja siis sai kohe pärisjutt läbi loetud.
Raamatu vastamiseks on iga laps saanud jutukaardi, mille põhjal vastata. Ma ei jõua terve raamatu sündmusi ära kuulata. Olen huvitatud kokkuvõttest, mis näitab ka, kas laps on loetust aru saanud.
Tuletasin veerandi jooksul korduvalt meelde, et tuleb vastata, aga...

Soovitasin lastele sisse seada kalender või paberileht, kuhu panna oma kaugemad ja lähemad kohustused kirja ning see riputada nähtavale kohale, et oleks iga päev nähtav. Tehtud asjad maha tõmmata ja siis on näha palju veel kohustusi on täitmata. Kindlasti peab ka lapsevanemal olema ülevaade lapse ees seisvates kohustustest ja meeldetuletamine ning kontroll on väga vajalik. Aja planeerimine aitab aega ratsionaalselt kasutada. Mida paremini planeerid, seda rohkem jõuad. Mõni laps peab veel hommegi vastama tulema. Kohusetunne on meil nõrk koht.
Pole midagi parata, hoolsuse hinne kannatab päris paljudel.

Kommentaare ei ole: